Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Producent: BS Toys (BUITEN SPEEL) (przejdź do produktów)

Drewniana gra zręcznościowa Kubb bs toys

Przejdź do sekcji Opinie

Gra rodzinna Kubb zwana Szachami Wikingów to zabawa wymagająca sporo precyzji, ale dająca mnóstwo radości.

Przejdź do pełnego opisu
Cena 289,99 zł
Dostępność:
brak towaru
Czas wysyłki: 24 godziny
Niedostępny

Kod produktu: 6B29-7780F

Opis

Spróbuj swoich sił w praktycznie nieznanej w Polsce, a niezwykle popularnej w Szwecji grze rodzinnej Kubb.

Potrzebne będzie miejsce w ogrodzie lub na plaży i cała rodzina lub grupa przyjaciół, którą należy podzielić na dwie drużyny.

Gra wymaga sporo precyzji i dobrze opracowanej taktyki.

Polecana jest dla dzieci powyżej 8 roku życia.

W skład zestawu wchodzi:

  • król (7 x 7 x 30 cm)
  • 10 pionków Kubbs (7 x 7 x 15 cm)
  • 6 kołków do rzucania (30 cm)
  • 4 kołki do wyznaczenia boiska
  • woreczek do przechowywania akcesoriów

ZASADY gry: Teren do gry powinien mieć wymiary 5 x 8 m, chociaż wymiary można dostosować do potrzeb graczy.
Małe kołki wbijamy w narożnikach terenu oraz w połowie jego długości, tak aby podzielić pole gry na pół. Króla ustawiamy na samym środku pola.
Obrońców ustawia się na liniach końcowych boiska, 5 po każdej ze stron. Zarówno król jak i obrońcy stoją na swych kwadratowych podstawach. Zawodnicy dzielą się na 2 drużyny, następnie każdy staje przy własnej linii końcowej, na której stoją jej obrońcy. Drewniane kołki rzucamy od dołu. Obrońców również rzucamy od dołu, ale dodatkowo można wprowadzić je w ruch obrotowy.
Gra toczy się turami - zmiana następuje po wyrzuceniu przez drużynę wszystkich kołków

Jedna drużyna rzuca kołkami w obrońców drużyny przeciwnej, tak aby je zbić.
"Zbitych obrońców" przerzuca na połowę przeciwnika i stają się oni obrońcami przeciwnika (1 drużyny). Następnie rzucając 6 kołkami 2 drużyna stara się zbić jak najwięcej obrońców 1 drużyny (czyli również te, które wcześniej zbiła 1 drużyna i zostały wyrzucone przez 2 drużynę na połowę 1 drużyny).
Gdy jacyś obrońcy stoją na polu danej drużyny (przeciwnicy nie zbili wyrzuconych przez siebie "zbitych obrońców"), może ona wykonywać rzuty z linii, którą wyznacza najbliższy królowi obrońca.
Kiedy drużyna zbije wszystkich obrońców, wraca na linię końcową i może zbijać Króla. Drużyna, która pierwsza zbije Króla, wygrywa. Jednak drużyna, która przedwcześnie zbije Króla, automatycznie przegrywa.

Opinie

3.17
Liczba ocen: 6
Oceń i opisz

Polecane produkty