Drzewo emocji - smutku i radości drewniane listki PILCH
Drzewko emocji Pilch - Pomoc w wychowaniu społeczno – moralnym dzieci i młodzieży
Kod produktu: 110014
Opis
Drzewko emocji Pilch - Pomoc w wychowaniu społeczno – moralnym dzieci i młodzieży
Zawartość:
- 2 drzewka z nacięciami do montażu o wymiarach: wysokość 120 cm, szerokość 75 cm, grubość 1 cm, wykonane ze sklejki brzozowej, kolor naturalny, lakierowane,
- 64 listki (po 16 listków wg czterech emocji: radość, smutek, strach, złość) wykonane ze sklejki o wymiarach 10 x 15 cm w kolorze zielonym,
- 4 emotikony wyrażające emocje oraz nakładka do ich zamocowania,
- lniany woreczek,
- kostka do gry z ilustracjami emocji radości, smutku, złości i strachu,
- 14 kart pracy do Drzewka Emocji.
Cele:
Rozwijanie emocjonalności dzieci, umiejętności rozpoznawania i nazywania przeżywanych emocji, rozwijanie kompetencji społecznych i umiejętności prawidłowego posługiwania się mową czynną dziecka, wzbogacenie słownictwa dzieci, kształcenie kompetencji językowych, wdrażanie do komunikacji werbalnej w zakresie przeżywanych emocji, a także niewerbalnej- wyrażania emocji za pomocą gestów i mimiki, nabywanie umiejętności radzenia sobie ze swoimi emocjami i przeżywanymi uczuciami, nabywanie wiedzy o indywidualności przeżywanych emocji .
Powyższe cele wynikają z podstawy programowej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych, zawarte są min w następujących działach :
Poznawanie i rozumienie siebie i świata:
Poznawanie środowiska społeczno- kulturowego- poznawanie siebie:
- rozpoznawanie i nazywanie własnych uczuć za pomocą języka ciała w sposób aprobowany przez innych,
- dzielenie się swymi uczuciami i emocjami z innymi,
- dostrzeganie swoich możliwości,
- dostrzeganie wyborów z przewidywaniem ich skutków,
- dostrzeganie własnej przydatności w najbliższym środowisku.
Posługiwanie się mową:
- wypowiadanie się na podstawie obserwowanych w środowisku zjawisk, procesów i kontaktów społecznych,
- zachęcanie do wypowiadanie się na temat zabaw i kontaktów z rówieśnikami, wykonywanych czynności i przeżyć,
- wzbogacanie słownictwa w miarę poznawania środowiska społecznego i relacji społecznych,
- używanie słownictwa określającego stany uczuciowe,
- formułowanie uogólnień i tworzenie definicji na podstawie rozwiązywania i układania zagadek.
Odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie:
Wdrażanie do przestrzegania norm regulujących współżycie:
- przyzwyczajanie do mówienia o swoich przeżyciach, osiągnięciach, doświadczeniach, trudnościach, bycia słuchanym i słuchania wtedy, gdy mówią inni,
- używanie form i zwrotów grzecznościowych,
- przestrzeganie zawartych umów,
- przyzwyczajanie do podejmowania wspólnych decyzji.
Budowanie systemu wartości:
Kształtowanie cech charakteru:
- wykorzystanie naturalnych sytuacji wychowawczych do postrzegania i nazywania przejawów życzliwości, koleżeństwa, dobroci, szlachetności oraz do rozumienia tych pojęć,
- uczenie sposobów wyrażania własnych emocji w kontaktach z innymi.
Wiek:
Dzieci przedszkolne, klasy 1-3, grupy terapeutyczne w różnym wieku. Zabawa może być prowadzona z dziećmi w różnym wieku w zależności od poziomu umiejętności dzieci oraz wykorzystania przez prowadzącego do rozwinięcia różnych umiejętności i osiągnięcia konkretnego wybranego celu.
Posiada znak bezpieczeństwa CE.
Surowce używane do produkcji Drzewka Emocji posiadają wymagane atesty i spełniają wymogi określone przez Unię Europejską w dyrektywie EN 71.1, EN 71.2, EN 71.3
Autor: Joanna Heller
Opinie
Jeśli dodałeś/-aś recenzję, a nie pojawiłą się na liście, być może oczekuje na moderację.