![](/libraries/images/1px.gif)
Chcesz wiedzieć o nowościach i promocjach? Podaj swój e-mail:
![](/libraries/images/1px.gif)
![](/libraries/images/1px.gif)
POCZTEX KURIER 48 - zakupy powyżej 300,00 zł
Kurier - zakupy powyżej 350,00 zł
![](/libraries/images/1px.gif)
![](/libraries/images/1px.gif)
![](/libraries/images/1px.gif)
Domki dla lalek — najlepszy prezent dla dziewczynki
PayPo - zapłać później - nowe płatności w MaliCiekawscy.pl
Jak przygotować dom na zabawę Halloween
Gra na spostrzegawczość Szop Scratch
Opis
Gra karciana na spostrzegawczość - tutaj liczy się refleks i koncentracja. Szop od Scratch zachęca do zabawy, szukaj identycznych zwierzątek na dwóch kartach, nazywaj je i wygrywaj!
Gracze mają do dyspozycji okrągłe karty, na każdej z nich znajduje się 6 zwierzątek - są one różnej wielkości i ułożone w nieładzie. Zadaniem graczy, niezależnie od wariantu gry, jest jak najszybsze zauważenie i zawołanie nazwy zwierzęcia, które znajduje się na dwóch różnych kartach. W grze Spostrzegawczość szopa rysunki są tak dobrane, żeby zawsze, na każdych dwóch kartach znalazła się jedna (i tylko jedna) para zwierzaków. Mogą być one jednak różnej wielkości, co stanowi nie lada utrudnienie.
Instrukcja dołączona do opakowania zachęca do przetestowania aż 4 wariantów gry. Warto wypróbować je wszystkie i wybrać swój ulubiony.
Wariant 1: Zbieracz
Wszystkie karty są tasowane. Każdy gracz otrzymuje 1 kartę i kładzie przed sobą rysunkiem do góry. Pozostałe karty układane są w stos na środku stołu. Na początku każdej rundy odkrywana jest wierzchnia karta ze stosu. Pierwsza osoba, która widzi na swojej karcie zwierzę, który pasuje do zwierzątka na karcie ze stosu, krzyczy nazwę dopasowanego zwierzątka np.: „OSIOŁ” i zabiera kartę ze środka. Wtedy zaczyna się następna runda. Trwa to tak długo, aż w stosie pośrodku stołu nie zostaną żadne karty. Gracz z największą liczbą wygranych kart wygrywa.
Wariant 2: Eliminacja
Ta gra jest przeciwieństwem 1 wariantu gry. Wszyscy gracze zaczynają ze stosem kart przed sobą. Na środku jest tylko 1 karta. Gracz, który nie ma żadnych kart na swoim stosie, wygrywa.
Wariant 3: Refleks
Wszyscy gracze otrzymują po 1 kartę i odwracają ją w tym samym czasie, tak aby wszyscy gracze mogli zobaczyć, co jest na każdej karcie. Połóż kartę na dłoni rysunkiem do góry tak, aby wszyscy gracze ją widzieli. Celem jest znalezienie zwierzęcia na karcie innego gracza, która również znajduje się na Twojej karcie. Jeśli tak, połóż swoją kartę na stole. Ta karta nie jest już w grze. Ostatni gracz, który trzyma kartę w ręce, musi umieścić ją na swoim stosie kar. Powtarzaj to, dopóki nie będzie już więcej nowych kart. Gracz z najmniejszą liczbą karnych kart wygrywa.
Wariant 4: Egoista
Wszyscy gracze otrzymują po 1 karcie. Jedną kartę kładzie się odkrytą na środku stołu. Gracze odwracają swoje karty w tym samym czasie, aby każdy mógł zobaczyć wszystkie karty graczy. Każdy szuka pasującego zwierzęcia na kartach jednego z graczy i na karcie pośrodku. Nazwij zwierzę i umieść kartę drugiego gracza na swoim stosie punktacji. 1 gracz może zbierać karty od różnych graczy w jednej rundzie. Kiedy wszystkie karty zostaną rozdane, gracze otrzymają nową kartę, a nowa karta również zostanie umieszczona na środku. Koniec gry: gdy nie ma już kart, wygrywa gracz z największą liczbą kart.
Wariant 4: Zatruta karta
Gra ma początek jak wariant nr 1 „Zbieracz” Gracz, który jako pierwszy dopasuje zwierzę na swojej karcie do zwierzęcia pośrodku, może oddać swoją kartę wybranemu przez siebie graczowi. Uwaga: Koniec gry: jest wówczas kiedy w stosie pośrodku nie ma żadnych kart ale wygrywa gracz z najmniejszą liczbą kart.
W zestawie Spostrzegawczość Szopa od Scratch znajduje się 30 dużych okrągłych kart i instrukcja w języku polskim.
Gra zapakowana jest w pudełko o oryginalnym kształcie, idealnie nadaje się na prezent.
Wymiary opakowania: 16 x 11 x 4 cm
Liczba graczy: 2-5
Wiek: 5+